sobota, 10 października 2015

57. Tajemniczy Sal dla moli książkowych- wyzwanie 2

Wyzwanie drugie to zakładka do książki o Muminkach.





 

 Autorką książek o Muminkach jest  TOVE JANSSON- fińska pisarka szwedzkojęzyczna, malarka, ilustratorka i rysowniczka komiksowa. Urodziła się 9.08.1914 , zmarła 27.06.2001r w Helsinkach.

MUMINKI-to fikcyjne istoty o autropomorficznej budowie ciała , zamieszkujące pewną dolinę gdzieś w Finlandii. Książki zostały przełożone na ponad 30 języków. Doczekały się swojej wersji teatralnej, filmowej,radiowej, telewizyjnej i komiksowej.

Moją ulubioną postacią z tej książki jest oczywiście Mała Mi-złośliwa,cyniczna, nieco agresywna indywidualistka, ale nie ją postanowiłam wyszyć na swojej zakładce. Bohaterem mojej pracy został Włóczykij- filozof-włóczęga. Niezależny, beztroski, nie przywiązujący wagi do jakichkolwiek dóbr ziemskich, łącznie z własną odzieżą i higieną osobistą. Nosi wielki kapelusz i stary płaszcz, a najważniejszą rzeczą jaką posiada jest harmonijka. Najlepszy przyjaciel Muminka.







" Jak ma się zamknięte oczy, straszne rzeczy wydają się jeszcze straszniejsze"

" Wszystko trzeba odkryć samemu i również przejść przez to zupełnie samemu"

Źródło wiadomości Wikipedia.

Miśka.


 

17 komentarzy:

  1. Śliczna zakładka! Uwielbiam Muminki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od pierwszego przeczytania dawno, dawno temu, uwielbiam Włóczykija. Świetna zakładka.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo mój Włóczykij trochę w innej odsłonie.
    Ładnie Ci wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie Ci się udała ta zakładka:) Ja uwielbiam właśnie Włóczykija:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna zakładka i bardzo ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna zakładka i bardzo ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealna zakladka i nawet chyba ma swój komplet ;)

    OdpowiedzUsuń