środa, 18 marca 2020

321. Zakładka do książki z dzieciństwa.

W zabawie u Hubki trzecie zakładkowe wyzwanie :)



I tym razem nie miałam problemu do jakiej książki zrobię zakładkę. Moja ulubiona książka, którą czytałam wiele razy to powieść Otfrieda Preusslera
"Malutka Czarownica".

Preussler napisał tą opowieść dla swojej małej córeczki, która nie chciała spać, bo bała się złych czarownic.


Opowiada historię Malutkiej (127 letniej) Czarownicy, której marzeniem jest wziąć udział w sabacie czarownic. Warunkiem jest udowodnienie,że jest naprawdę dobrą czarownicą. Zaczyna więc czynić dobro, pomaga ludziom i zwierzętom. Niestety okazuje się, że bycie dobrą czarownicą, zdaniem jej ciotki i innych dorosłych czarownic -znaczy nic innego jak uprzykrzanie życia ludziom a nie im pomaganie.





Niestety nie posiadam w swoich zbiorach tej książki, posiłkowałam się więc okładką znalezioną w necie.
Kolejnymi książkami z dzieciństwa są-
"Bracia Lwie Serce", "Dzieci z Bullerbyn", "Kubuś Puchatek", "Muminki". Może kiedyś jeszcze powstaną do nich zakładki?

Nastał dla nas wszystkich czas próby, stosujmy się więc do zaleceń , by wyjść z tego kryzysu bez szwanku. Ja osobiście się boję. Jestem w grupie ryzyka ze względu na astmę i alergię. Niestety nie mogę siedzieć w domu, bo pracuję w handlu. Nie czuję się komfortowo patrząc na ignorancję ludzi i lekceważenie z jakim podchodzą do tej epidemii.  Zdarzają się matki, które pomimo ostrzeżeń przyprowadzają swoje dzieci na zakupy, starsi ludzie, spokojnie spacerujący alejkami i nie stosujący się do próśb personelu o używanie rękawiczek przy wyborze warzyw i owoców. Lubię swoją pracę, ale teraz jest dla mnie bardzo stresująca, boję się, że przywlekę to świństwo mojej rodzinie-mężowi, dzieciom i wnusiowi.
Życzę Wam spokoju i zdrowia. Trzymajcie się i jeśli możecie to zostańcie w domach.

Pozdrawiam serdecznie. Monika.


13 komentarzy:

  1. Moniczko- zakładka wspaniała! ja uwielbiam krzyżyki i nie moge się napatrzeć, jak perfekcyjnie ją wykonałaś! książką mnie zastrzeliłaś- nawet o niej nie słyszałam :-( Co do sytuacji, jest ciężko a ludzie czasami zadziwiają wspaniałą postawa a czasami szokują ignorancją i nonszalanckim podejściem do zagrożenia1 trzymaj się i nie daj się! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moniczko zakładka jest cudna!!! Śliczna ta czarownica i aż buzia mi się śmieje - tego potrzebowałam! Dziękuje :)). Nie znałam tej książki, ale zaciekawiłaś mnie ogromnie. Trzymaj się kochana! Rozumiem Ciebie, ponieważ ja też jestem astmatykiem i alergikiem. Co do niektórych ludzi to brak słów. Byłam dziś z samego rana w sklepie osiedlowym po pieczywo i trochę porozmawiałam z dziewczynami tam pracującymi. To co mi opowiadały to, aż włos na głowie się jeży!! Najgorsze jest to, że ponoć są klienci, którzy wyśmiewają się z nich, że pracują w rękawiczkach jednorazowych i mocno bagatelizują całą sytuację. Ech, co za czasy :(. Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniu, osoby pracujące w handlu mają teraz na prawdę ciężki czas, trzymam więc za Ciebie kciuki oby nic złego się Tobie nie przydarzyło. A ludzi niestety nie nauczysz...
    Zakładka śliczna, fajny ten hafcik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, ciężkie czasy szczególnie dla osób schorowanych i z dolegliwosciami ze strony dróg oddechowych, też boję się że przywleke to ,,świństwo,, do domu..uważaj na siebie. Niektórzy nie są zbyt odpowiedzialni masz racje z tymi matkami ,ja wczoraj przez balkon patrzyłam na takie.
    A zakładka piękna 😆

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniko przedecwszystkim zycze Ci sił i spokoju na ten trudny czas, no i zdrowia ! A zakładka przecudna! Bardzo mi sie podoba i zapisuje tytuł ksiazki bo jej nie znam , usviski 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam mocno kciuki, by zagrożenie omijało cię szerokim łukiem. To prawda, głupota ludzka nie ma granic. Uwielbialam "Malutką czarownicę"!:) A zakładka jest prześliczna, ta czarownica jest bombowa!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzymam kciuki, by wszystko, co fruwa w powietrzu omijało Cię.
    Widzę tę ignorancję na swoim "podwórku" i jestem zwyczajnie wkurzona na ludzką głupotę. Czy ludzie aż tak zatracili się w wirtualnym świecie i uważają, że mają kilka żyć!?
    Trzymajmy się mocno.
    Zakładka śliczna i czarownica całkiem sympatyczna. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej książki, ale zakładka przecudna, a Twoja czarownica bardzo sympatyczna. Życzę dużo zdrowia Tobie i Twoim bliskim.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przecudna zakładka. Wzorek, to moje marzenie, bo uwielbiam wszystkie bajkowe postacie. Och, chyba nigdy nie wyrosnę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakładka z haftowaną czarownicą rewelacyjna!!!
    Ja staram się myśleć wciąż pozytywnie, ale rzeczywiście głupota i lekkomyślność bywają powalające. Pozdrawiam i przesyłam moc uścisków w tym trudnym czasie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam haft krzyżykowy :) Twoja zakładka jest przepiękna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna zakładka. Mój Mąż właśnie wrócił z zakupów, ludzie mają to gdzieś. Mam nadzieję, że wszystko na świecie jeszcze wróci do normy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna zakładka, bardzo sympatyczna ta młoda wiedźma :)

    OdpowiedzUsuń